MARKA HİKAYESİ: BRIONI

Dünya'nın en güçlü insanlarının ilk tercihi!

Usta terzi Nazareno Fonticoli ve girişimci Gaetano Savini, 1945 yılında ilk butiklerini Roma’da açarak kuruluşunun temelini attılar. Fonticoli ve Savini, Adriyatik’teki bir Hırvat Adasından esinlenerek markaya Brioni adını verdiler. Bu özel ada, golf, binicilik ve polo oyunu için en ideal yer olarak görülürdü ve bu nedenle yirminci yüzyılın ilk on yılında en zengin Avrupalı aristokratlar tarafından sık sık ziyaret edilirdi. İlk günden beri Brioni’nin polo sporuna olan tutkusu, ürünlerini etkilemiş ve koleksiyonlarında yer almıştır. Brioni Polo Club, 1924 yılında kurulan ilk İtalyan polo kulübüydü ve bu tarihten sonra şirket ve spor arasındaki bağ önemini korudu. Bir polo oyuncusu imajının, markanın ikonu olması da kaçınılmazdı.

 

Erkekler İlk Defa Podyumda
 

Brioni’nin ilk defilesi 1952 yılında Floransa’da Pitti Sarayında gerçekleştirildi ve tarihte ilk defa podyuma erkekler çıktı. Bu cüretkar yaklaşım, şirketin dünya çapındaki müşteri kitlesinin daha da dikkatini çekti.

Brioni’ye göre bir moda sezonu trendlerle değil kusursuzluğun keşfiyle ortaya çıkarılır. Bu nedenle Brioni takım elbiselerinin sahibinin üzerinde kusursuz durur. Gelenek ve zarafetin temel ögeler olduğu kumaş her zaman bir koleksiyonun başlangıç noktası olmuştur. Kumaşın esnekliğini incelemek esastır. Brioni için kumaş, en iyi akıcılığı garantileyebilmek için mümkün olabildiğince az esnekliğe sahip olmalıdır. Her kumaşa uygun bir astar, mevcut olan 50 çeşit arasından seçilir. Kumaş seçiminde dikkate alınan son faktör, takım elbisenin teslim edileceği destinasyonun hava şartlarının nasıl olduğu ve kumaşta nasıl bir tepkiye neden olacağıdır. Her mevsim 30,000 çeşit palto ve ceket gözden geçirilir ve sadece 800 adeti koleksiyona eklenir. Her takım elbise, müşterinin seçtiği kumaşa, detaylara ve özelliklere göre kişiselleştirilir.


Brioni Profesyonelliği; Terzilik uzmanlığı, teknik ve tarzın emsali

Brioni’nin temel prensipleri, tasarım ve hizmetteki eşsizlik ve mükemmeliyetin garantisi, samimi müşteri ilişkisi ve kişiye özel dikim uzmanlığı. Brioni kıyafetleri, neredeyse bir sanat eseri olarak incelenebilir.

 

Bir takım elbisenin yapımı, 18 – 22 saat arasında bir zaman alıyor. Bu da tek bir parça üzerinde 440 elin çalıştığın 220 aşamaya denk geliyor. Modeline ve yapım aşamasına göre değişerek yaklaşık 5,000 – 7,000 adet el dikişi, her bir ceketi zarifçe sarmalıyor.

Her Brioni çalışanı, bu 220 aşamalık sürecin tek bir aşamasından sorumlu. Her dikim safhasından sonra parça, ütüleniyor ve ardından kumaşın türüne ve her kıyafetin coğrafi ve mevsimsel varış noktasına göre değişen belirli dinlenme aşamaları geliyor. Her bölüm yöneticisi, ceketin bütün temel noktalarını kontrol ediyor. Bunların yanında, parça her ütülendiğinde gerçekleştirilen sayısız ara incelemeler de var. Son olarak kıyafetin reaksiyonunu incelemek ve küçük değişiklikler uygulayabilmek için birkaç saatliğine dinlenmeye bırakılıyor.

 

Benzeri yok...

Brioni’nin ölçü alarak yapılan dikimi, markanın en geleneksel ve özel hizmetlerinden biridir. Ölçü alarak dikilen ürünler sadece takım elbiseyle sınır değil, gömlek, kravat ve hatta en sofistike spor giyim ürünleri de dahil bütün Brioni gardırobunu kapsıyor.

En yüksek kaliteye sahip olmasının yanında amblemli, elit desenler ve    renklerden oluşan markanın kullandığı kumaşların çoğu özel olarak Brioni için yapılıyor. Kişiye özel dikilen kıyafetler, müşterinin bir başkasına asla   benzemeyen kendine özgü tarzını yansıtabilmesine de olanak sağlıyor.

Brioni’nin usta terzilerinden her biri, özel “ölçüyle dikim” hizmeti verebilmek için yılın 90 gününü dünyanın dört bir yanına seyahatle geçiriyor. Brioni terzileri, siyaset dünyasının liderlerinden en etkili yöneticilere ve ünlü simalara kadar pek çok önemli isimle bir araya geliyor. Usta terziler, müşterilerinin isteklerini, sorularını, endişelerini, yaşam tarzlarını, zevklerini ve kültürel geçmişlerini kısacası “dünyalarını” anlayabilmek için müşterisiyle arasında bir bağ kuruyor. Özel dikim hizmetinin sırrı, müşteriye mükemmel uyumu vermek ve “Güçlü Kişilik” imajını oluşturmaktan geçiyor.

 

Bugün, dünyanın dört bir yanında bulunan sekiz tesiste 400 usta terzi ve toplamda 1650 çalışanın ellerinde, “Made in Brioni” markalı Resmi ve Gündelik giyim serileri üretiliyor. Brioni, terzilikte mükemmeliyeti garantilemeye devam ederken yeni pazarlara odaklanan tutkulu bir büyüme planını da uygulamaktan kaçınmıyor. Roma, New York, Londra, Paris, Şangay, Tokyo, Pekin, İstanbul ve dünyanın dört bir yanında daha pek çok önemli başkentler ve bölge, şirketin başlıca temsilcileri konumunda.